FIZYKOTERAPIA

Fizykoterapia

krioterapia – lecznicze wykorzystanie zimna (okłady, masaż lodowy, zimne kąpiele),

ciepłolecznictwo – lecznicze przekazywanie ciepła do ustroju drogą przewodzenia i przenoszenia (okłady, ciepłe kąpiele),

ultradźwięki - wykorzystanie fal akustycznych o działaniu przeciwbólowym i przeciwzapalnym, zmniejszającym napięcie mięśni, zwiększającym rozciągliwość tkanki łącznej w bliznach, zwapnieniach, zwłóknieniach i przykurczach w obrębie mięśni, ścięgien, więzadeł i torebek stawowych, przyspieszającym gojenie się tkanek miękkich i kości,

ultrafonoforeza – terapia polegająca na wprowadzeniu leku do tkanek za pomocą energii ultradźwięków,

elektrostymulacja (EMS i TENS):

a) EMS - (elektryczna stymulacja mięśni) wykorzystuje działanie prądu impulsowego małej częstotliwości. Zabieg stosuje się do wzmocnienia mięśni szkieletowych po unieruchomieniu kończyny, zapobiegania zanikom mięśniowym oraz zwiększenia masy i siły mięśni,

b) TENS (przezskórna elektryczna stymulacja nerwów) wykorzystuje działanie prądu impulsowego małej częstotliwości. Stosowany jest do zmniejszenia bólu nadostrego, ostrego, podostrego i przewlekłego,

laseroterapia – wykorzystanie promieniowania elektromagnetycznego w terapii przeciwbólowej, przyspieszającej gojenie się ran, regenerację uszkodzeń i stanów zapalnych tkanek miękkich oraz do zwiększenia unaczynienia i szybszego formowania kostniny.

magnetoterapia - zabieg wykorzystujący lecznicze właściwości pola magnetycznego o niskiej częstotliwości. Wykazuje działanie przeciwbólowe, przeciwzapalne i przeciwobrzękowe, przyspiesza proces tworzenia zrostu kostnego i regenerację tkanek miękkich,

fala uderzeniowa - pozaustrojowa terapia falą uderzeniową stosowana jest do leczenia schorzeń mięśni, ścięgien, więzadeł i torebek stawowych. Zapewnia przyspieszenie procesów regeneracji i naprawy tkanek, poprawę mikrokrążenia i metabolizmu, szybsze gojenie się kości oraz działa przeciwbólowo.