OŚRODEK SPORTU I REHABILITACJI ZWIERZĄT

PLIKI DO POBRANIA:

REGULAMIN HYDROBIEŻNI

SKIEROWANIE NA REHABILITACJĘ

W celu zapewnienia kompleksowej opieki  rehabilitacyjnej oraz chęci przekazywania wiedzy dotyczącej odpowiedniego rozwoju psychoruchowego Państwa czworonożnych przyjaciół powstał Ośrodek Sportu i Rehabilitacji Zwierząt.

Ogólne właściwości rehabilitacji

• Zmniejszenie bólu
  • Zmniejszenie stanu zapalnego ( podostrego, ostrego i przewlekłego ) i obrzęków
  • Przyspieszenie gojenia się ran ( zwiększenie trofiki i drenażu)
  • Zapobieganie i likwidacja amiotrofii i degeneracji kości, chrząstki, więzadeł i ścięgien • Utrzymanie lub poprawa zakresu ruchomości stawów
  • Ograniczenie chorób nerwowych i mięśniowych
  • Zmniejszenie przykurczy – poprawienie ogólnego komfortu i możliwości ruchowych pacjenta
  • Możliwość wykonywania ćwiczeń czynnych przy zminimalizowaniu bólu (hydroterapia)
  • Wzrost wytrzymałości układu sercowo - naczyniowego
  • Poprawa samopoczucia
  • Pobudzenie przemiany materii (walka z otyłością)

Przykładowe schorzenia będące wskazaniem do rehabilitacji:

Ortopedyczne:

• Rehabilitacja przed- i pooperacyjna
  • Choroby zwyrodnieniowe stawów
  • Choroba zwyrodnieniowa kręgosłupa
  • Dysplazja stawów
  • Choroby przewlekłe mięśniowo

Szkieletowe

• Urazy ostre narządu ruchu
  • Blizny tkanek miękkich
  • Przykurcze, osłabienie mięśniowe
  • Ból w przebiegu wyżej wymienionych schorzeń

Neurologiczne:

• Choroby krążka międzykręgowego (dyskopatia)
  • Zespoły ucisku rdzenia kręgowego i korzeni nerwowych
  • Urazy rdzenia kręgowego
  • Schorzenia nerwów obwodowych

Zaburzenia równowagi i koordynacji

Wiek starczy

Otyłość

Pobierz skierowanie
Do pobrania skierowanie na rehabilitację
Nasz oferta:

Kinezyterapia – leczenie ruchem

• Ćwiczenia bierne są wykonywane przez terapeutę, który stosuje siłę zewnętrzną do wprowadzenia odcinków ciała pacjenta w ruch – zgięcie , wyprost, przywodzenie , odwodzenie, rotacje
  • Ćwiczenia czynne odbywają się dzięki skurczowi dowolnemu zwierzęcia
  • Ćwiczenia rozciągające ( stretching) – zwiększają ruchomość stawową , elastyczność tkanek okołostawowych, mięśniowych i ścięgnowych. Przyczyniają się do usuwania skurczów i punktów napięcia mięśni Fizykoterapia
  • Krioterapia – lecznicze stosowanie zimna ( zimne okłady, masaż lodowy, zimne kąpiele).
  • Ciepłolecznictwo – lecznicze przekazywanie ciepła do ustroju drogą przewodzenia, przenoszenia ( okłady, ciepłe kąpiele, )
  • Ultradźwięki - drgania mechaniczne o częstotliwości przekraczającej granicę słyszalności ucha ludzkiego, zabiegi całkowicie bezbolesne działanie - przeciwbólowe, zmniejszenie napięcia mięśni, rozszerzenie naczyń krwionośnych, hamowanie procesów zapalnych, przyspieszenie wchłaniania tkankowego
  • Ultrafonoforeza – terapia skojarzeniowa, polegająca na wprowadzeniu do tkanek wraz z rozchodzącą się falą dźwiękowa substancji czynnej działającej leczniczo .
  • Elektroterapia
  • EMS - (Elektromiostymulacja), stymulacja mięśni w której wykorzystuje się działanie prądu impulsowego. Działanie – wzmocnienie mięśni szkieletowych po unieruchomieniu kończyny, jako alternatywa podjęcia wysiłku fizycznego określonych grup mięśniowych, zapobieganie zanikom mięśni
  • TENS – stosowany głównie w celu zmniejszenia bolesności, przyspieszenia gojenia ran, zwiększenia przekrwienia, zmniejszenia wzmożonego napięcia mięśniowego, zmniejszenie obrzęków
  • Laser – działanie – przeciwbólowe, przyspieszenie gojenia się ran, przyspieszenie regeneracji uszkodzeń i stanów zapalnych tkanek miękkich, zwiększenie unaczynienia i szybsze formowanie kostniny w miejscu złamania. Masaż leczniczy- w zależności od typu zabiegu i rodzaju stosowanej techniki działanie- przeciwbólowe, polepszenie lokalnego krążenia krwi , drenaż żylny i limfatyczny, efekt relaksujący i rozluźniający, mobilizacja tkanek miękkich, polepszenie priopriocepcji, pobudzenie przemiany materii, pobudzenie odżywienia kości i stawów.